King's Faith (2013)
Når den 18 år gamle Brendan King forsøker å forlate sitt gamle liv med gjengvirksomhet, krimintalitet og fengsel finner han bare ut at hans fortid truer mer og mer. Det er ikke lett å takle med sin nyfunne tro, familie og framtid.
Vurdering
5.3 av 1 stemme
Fakta
Medvirkende
Regissør
Forfattere
Nicholas DiBella
Manusforfatter
Manusforfatter
Paul Root
Manusforfatter
Manusforfatter
Skuespillere
Christopher Jon Martin
Det. Russell Dwyer
Det. Russell Dwyer
Kristen Royal
Cory
Cory
Johnnie Simmons
Tuck
Tuck
Stephanie Sheak
Erica Jenkins
Erica Jenkins
Nicholas Americus
Zack
Zack
Fiona Criddle
Hannah
Hannah
Michael Leadbetter
Chris Sheedy
Chris Sheedy
Brandon Correa
Eli
Eli
Kayla Compton
Natalie Jenkins
Natalie Jenkins
James McDaniel
Mike Stubbs
Mike Stubbs
Produsenter
Nicholas DiBella
Produsent
Produsent
Marc Wax
Produsent
Produsent
Andy Ryckaert
Medprodusent
Medprodusent
James Pavone
Sjefsprodusent
Sjefsprodusent
Brian Coughlin
Medprodusent
Medprodusent
Nathaniel Brown
Medprodusent
Medprodusent
Mark Costello
Sjefsprodusent
Sjefsprodusent
Taine Ann Riggio
Produsent
Produsent
Billy Powell
Medprodusent
Medprodusent
Josh Eisenhart
Medprodusent
Medprodusent
Annet
Anthony De Luca
Redigering
Redigering
Andy Ryckaert
Komponist
Komponist
Shannon Hookway
Produksjonsdesign
Produksjonsdesign
Chris Hart
Cinematografi
Cinematografi
Steve Bartolotta
Komponist
Komponist
Lignende filmer
Anmeldelser
Fortid møter fremtid
Kvalitet
Budskap
Personlig syn
På overflaten virker dette som en ganske grei kristen ungdomsfilm som handler om en gutt med fortid som får nye venner og kanskje kjærlighet. Under overflaten så er det noe mer, som på mange måter gjør filmen mer enn forventet. Ja, de slemme er ganske stereotypiske. Ja, de kristne er passe stereotypsike. Derimot de to hovedpersonene vi følger nærmest, Brendan og Natalie, som begge har sitt å stri med og de er også de som har mest å by på. Det er jo stort sett slik man gjør det på film. Brendan har historie, og det vises godt på hvor behersket han er og hvordan han sliter med å ikke ty til gamle metoder. Natalie har en annen historie, noe hun skjuler men også hun har en innvendig kamp når hun nærmer seg de troende. Den nye forster familien til Brendan har også en historie å fortelle når de får en ny gutt å ta ansvar for i stedet for sønnen de mistet, så der er det sår som må behandles.
Brendan har en liten tatovering som ligner et brukket hjerte med et kors i, men han forklarer at det ikke er brukket - det er sydd sammen. Sår kan åpne seg. Noen ganger er brukne hjerter og arr mange likheter. Jeg synes det symboliserer budskapet i filmen godt, i alle tre ovennevnte situasjonene.
Ellers er dette en overraskende god produksjon som har tatt seg råd og tid til å satse på kvalitet.