Registrer Logg inn

Kristenfilm.com

The Good Test (2003)

"De fleste vil påberope seg sin egen godhet"(Engelsk King James)
(Ordspråkene 20:6)

Faktisk erklærer Ordspråkene 21:02 "Hver vei er rett i mannens egne øyne, men Herren prøver hjertene."

Selv om folk flest tror de er himmelen verdig, hva er så egentlig himmelens standard for god, moralsk og rettferdig? Hvem er rettferdig nok til å slippe inn?

Gud har ikke forlatt oss i mørket - Hans lov(de ti bud) avslører den standard vi må møtes med. Faktisk blir vi fortalt at Herrens lov er fullkommen, hellig, rettferdig og god. Gud har selv også åpenbart sin lov til hvert menneske hjerte (Rom 2:15). Likevel kan loven ikke redde oss: "...intet kjød blir rettferdiggjort for Ham av lovgjerninger, for ved loven kommer erkjennelse av synd." (Rom. 3:20).

Denne konsise DVD'n fronter mennesker og belyser deres "godhet" fra Guds perspektiv. Med kraftige animasjoner og visuell fremvisning avdekker "The Good Test" menneskehetens hjertetilstand. Viktigst av alt så gjør den vidt kjent det utrolige håp som er tilgjengelig for alle...

Vurdering

4.33 av 1 stemme

Fakta

17min
Språk: Engelsk

Medvirkende

Regissør
Jim Tetlow
Skuespillere
Daniel R. Shattuck
Stemmen
Produsenter
Eternal Productions
Produsent
Annet
Dave LaBarge
Redigering
Dave Carro
Cinematografi

Lignende filmer

Anmeldelser

Et lite stykke godhetsbarometer

Kvalitet
Budskap
Personlig syn

En enkel og grei intervjufilm som går gjennom noen av de ti bud med noen mennesker som mener de er gode personer, gode nok til himmelen. Men hva skjer i deres sinn når de virkelig innser at det rett og slett ikke stemmer overens med Guds standard?



Noen er sikkert kjent med ”The Way of the Master” serien med Ray Comfort og Kirk Cameron i spissen. De nevnes ikke i denne sammenhengen, men noen har tatt seg friheten å lage en liten kortfilm om deres evangeliseringsmetode som berører mennesket rett i samvittigheten.



Kvaliteten er nok temmelig sliten i denne snutten og intervjuingen blir noe likt gjennom hele filmen med noen avbrudd av bibelvers og oppfordringer til å se på tingene i Guds lys.



Jeg foretrekker jo heller Ray Comforts ”The Way of the Master”, men det skader ikke å se denne heller. Det blir tatt frem flere bibelvers og noen gode forklaringer for vårt behov for Jesus Kristus som frelser. En grei intervjudokumentar som ikke tar all verdens tid å se.
4.33 av 7 - -
0.32 sekunder